.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فقدان علامت قلبی دلیل بر نداشتن بیماری قلبی نیست
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل فقدان علامت قلبی را دلیل بر نداشتن بیماری قلبی ندانست.

به گزارش شمال نیوز، دکتر ایرج جعفری گفت: فقدان علامت قلبی به معنی نداشتن بیماری قلبی نیست، بنابراین باید با تست‌های دوره‌ای منظم و مناسب دنبال تشخیص بیماری باشیم.

بیماری قلبی از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر و ناتوانی افراد جامعه بویژه مردان محسوب می‌شود.

به گفته دکتر جعفری‌پور بطورکلی در کشور ما مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور‌های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند.

مصرف سیگار و استرس‌های شغلی و عادات غلط اجتماعی ازجمله عوامل خطرسازی هستند که در بین مردان شیوع بیشتری داشته و باعث به خطر افتادن سلامت آنان می‌شود.

بیماری عروق قلبی یک بیماری مزمن بوده و سیر طولانی و بلند مدتی دارد که مهمترین نکته در برخورد با بیماری قلبی عروقی، پیشگیری از آن می‌باشد که باید از سنین پایین با اتخاذ روش‌های مناسب و کنترل ریسک فاکتور‌ها انجام شود.

فعالیت بدنی ناکافی، سابقه خانوادگی بیماری قلبی، بالا بودن سن، داشتن رژیم غذایی غنی از چربی‌های اشباع، اعتیاد به الکل، سیگار، دیابت، فشارخون بالا و جنس مذکر از دیگر عوامل خطر مهم بیماری عروق قلبی می‌باشد.

به گفته جعفری‌پور مهمترین مسئله در مورد بیماری قلبی عروقی پیشگیری از آن با رعایت رژیم غذایی مناسب و اجتناب از عوامل خطر قابل‌پیشگیری و داشتن فعالیت فیزیکی مناسب می‌باشد.

بیماری انسدادی عروق قلبی سیر تدریجی، اما پیشرونده داشته و به تدریج موجب تنگی عروق قلب و آنژین پایدار قلبی می‌شود.

علائم کمتر شایع بیماری عروق قلبی شامل ضعف، تپش قلب، تعریق، سرگیجه، تنگی نفس و خستگی‌پذیری زودرس می‌باشد.

علائم سکته قلبی شامل درد ناگهانی قلبی و یا احساس سنگینی در ناحیه قفسه سینه، درد پشت، فک، گلو و دست و گاهی شامل برخی علائم فریبنده گوارشی مثل تهوع و استفراغ و نیز علائمی مانند تعریق سرد، ضعف، تنگی تنفس و ضربان غیرطبیعی قلب می‌باشد.

به گفته دکتر جعفرپور در صورت بروز درد شدید قفسه سینه همراه با علائمی نظیر تعریق سرد، تهوع و استفراغ یا بروز درد به مدت طولانی (بیشتر از ۲۰ دقیقه) احتمال حمله و سکته قلبی وجود دارد که در چنین شرایطی مراجعه سریع به مرکز درمانی حیاتی می‌باشد و درخواست سریع کمک از اورژانس و اجتناب از هرگونه وقت‌کشی و تأخیر بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث نجات جان بیمار و جلوگیری از عواقب ناگوار حمله قلبی شود.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.301 seconds.